تقرير رقم(19)

الصادر عن لجنة التحقيق المصرية فى حادث طائرة مصر للطيران

 

 


القاهرة فى 29 يونية 2016

تم بنجاح تحميل البيانات الخاصة بجهاز مسجل معلومات الطيران FDR الخاص بالطائرة A320 المنكوبة وجارى الإعداد والتحقق من 1200 معلومة عن أداء الطائرة أثناء الرحلة تمهيداً للبدء فى مرحلة القراءة والتحليل .

وتشير المعلومات الأولية المسجلة على الجهاز إلى أنه قد تم تسجيل بيانات الرحلة منذ اقلاع الطائرة من مطار شارل ديجول حتى توقف التسجيل عند ارتفاع 37 ألف قدم مكان وقوع الحادث.
وتتوافق البيانات المسجلة على الجهاز مع رسائل نظم التواصل والابلاغ مع الطائرة (ACARS) والتى تشير الى وجود دخان فى دورة المياة ودخان صادر من غرفة الأجهزة الإلكترونية للطائرة avionics)) .

و اظهرت قطع من الحطام الخاصة بالجزء الامامي للطائرة والذى تم انتشاله الى مؤشرات تلف بسبب حرارة عالية و دخان كثيف اسود ، وسوف يتم عمل تحليل شامل لمحاولة معرفة مصدر وأسباب تلك المؤشرات.

هذا وتستمر عملية اصلاح جهاز مسجل محادثات الكابينة CVRبمكتب تحقيق حوادث الطيران الفرنسى .

والجدير بالذكر انة جارى انتشال أشلاء الضحايا التى تم تحديد موقعها وسوف تستمر عملية الانتشال حتى الانتهاء تماماً من استرداد جميع الرفات البشرية الموجودة بمكان الحادث. 

Cairo, 29 June 2016

Following the successful download of the data of the Flight Data Recorder (FDR) of the doomed A320, decoding and validation of more than 1200 parameter is in progress in order to commence the next phase of reading and analyzing the data.
Preliminary information shows that the entire flight is recorded on the FDR since its take off from charles de gaulle airport until the recording had stopped at an altitude of 37 thousand feet where the accident occured.
Recorded data is showing a consistency with ACARS messages of lavatory smoke and avionics smoke.

Some recovered wreckage parts of the front section of the aircraft showed signs of high temperature damage and soot .

Analysis will be carried out to try to identify the source and reason for those signs.

Regarding the CVR, repairs are still under progress at the French aircraft accident investigation bureau.

Noteworthy; Collection of identified human remains is still ongoing and will continue till full recovery of all the remains at the crash location.





 



Investigation Progress Report (19) by the Egyptian Aircraft Accident Investigation Committee

 

 

29/06/2016