تقرير رقم (4) الصادر عن لجنة التحقيق المصرية فى حادثة طائرة مصر للطيران

 


القاهرة في 28 مايو 2016

ورد الى لجنة التحقيق تقارير الاقمار الصناعية والتى تفيد بتلقى إشارة استغاثة إلكترونية صادرة عن جهاز ELT ( وهو جهاز وظيفته إرسال إشارات أتوماتيكية إلى الأقمار الصناعية حال حدوث إصطدام أو سقوط بالماء ) وقد تم ابلاغ جهات البحث المختصة عن الإحداثيات التى رصدتها الأقمار الصناعية لتكثيف البحث بتلك المنطقة .

وفى إطار جهود البحث عن صندوقى المعلومات الخاصين بالطائرة ، تم الاستعانة بأحدث الأجهزة فى هذا المجال كان أولها من شركة السيمار (Alseamar ) وقدم تم استقدامها على متن السفينة الفرنسية ، كما سيتم الاستعانة بأجهزة أخرى ذات قدرة عالية على التقاط الاشارات والمسح السونارى، والتى قامت وزارة الطيران المدنى بالاتفاق عليها مع شوكة DOS (DEEP OCEAN SEARCH) وذلك لتنويع طرق البحث وانجازها فى اقصر وقت ممكن.

 ومن ناحية أخرى تلقت لجنة التحقيق المعلومات الخاصة بالمراقبة الجوية اليونانية وبدأت فى دراستها ولازالت اللجنة فى انتظار المزيد من المعلومات المتعلقة بتسجيلات اجهزة الرادار التى تمكنت من متابعة مسار الطائرة قبل الحادث .

 


CAIRO - 28 May 2016

Investigation Progress Report (4) by the Egyptian Aircraft Accident Investigation Committee

 

The investigation committee received satellite reports of the electronic emergency signal that came out of the Emergency Locator Transmitter (ELT); which is equipment that sends automatic signals to satellite in the event of a crash or fall into water. Concerned search units were then informed of the updates recorded by the satellite to intensify searching in that area.
Efforts to search for the data recorders of the A320 continues; including the use of the most advanced search equipment of Alseamar company that was brought aboard the French vessel. The Ministry of Civil aviation has also made agreement with DOS (DEEP OCEAN SEARCH) company for other equipment with high capacity to receive signals and conduct sonar scan, in order to diversify research methods and to carry them out in the shortest time possible.
On the other hand, the investigation committee has started studying the information received from the Greek air traffic control about the accident; more information of the records of the radar that had followed the path of the plane before the accident, is expected to be also received.







 


28/05/2016