تقرير رقم(15)

الصادر عن لجنة التحقيق المصرية فى حادث طائرة مصر للطيران

 

 


القاهرة فى 25 يونية 2016

تنفى لجنة التحقيق الفنى فى حادث الطائرة A320 ما تردد فى بعض المواقع الإلكترونية حول رفض اللجنة عرض الجانب الأمريكى المشارك فى التحقيق فى الحادث بشأن قيامه بإصلاح اللوحات الإلكترونية الخاصة بجهازى مسجل محادثات الكابينة CVR ومسجل معلومات الطيران FDR للطائرة بالولايات المتحدة الأمريكية .
وتهيب اللجنة بوسائل الإعلام توخى الحذر فى إصدار التصريحات الصحفية الخاصة بالحادث ، وترجو عدم الأخذ بأى معلومات لم تصدر عن التقارير الرسمية فى هذا الشأن.
وتجدر الإشارة إلى أنه قد تمت الموافقة من قبل كافة الجهات المشاركة فى التحقيق بما فيها الممثل المعتمد للولايات المتحدة الأمريكية ومستشاريه على قرار اصلاح اللوحات الالكترونية للجهازين بمعامل مكتب تحقيق الحوادث الفرنسى ، وقد تم التنسيق مع الجانب الأمريكى لحضور أحد الخبراء المتخصصين من شركة. Honeywell L صانع أجهزة مسجلات الطلئرة الى معامل مكتب التحقيق الفرنسى بباريس وتقديم الدعم الفنى .
فضلاً عن أن لجنة التحقيق الفنى فى الحادث تعمل طبقاً للمعايير الدولية فى مجال تحقيق حوادث الطيران وبمنأى عن التحقيقات الجنائية والضغوط الادارية والسياسية ، ويرتكز عمل اللجنة فقط على الجانب الفنى من التحقيق بهدف الحصول على الحقائق والمعلومات الفنية لتعزيز سلامة الطيران المدنى .
هذا وتستمر السفينةLethbridge John المؤجرة من الحكومة المصرية فى انتشال حطام الطائرة وتحديد أماكن وجود أشلاء الضحايا ويقوم فريق الأطباء الشرعيين المصريين و الفرنسيين المتواجد على متن السفينة بمتابعة اجراءات انتشال أشلاء الضحايا .

 

Cairo, 25 June 2016

The Technical Investigation Committee of the A320 accident; denies the declarations mentioned on some websites; indicating its refusal of the proposal of the United States' committee members; to undergo the repair of the electronic boards of the Cockpit Voice Recorder (CVR) and the Flight Data Recorder (FDR) at the United States of America.
The Technical Investigation Committee urges the media to be careful in issuing the press releases about the accident and requests not taking any information that did not come from the official reports on this matter.
It should be noted that it has been approved by all the parties participating in the investigation, including the authorized United States Representative and his advisers on the decision to repair the electronic boards of the two recorders at the laboratories of the French Investigation Bureau, whereas coordination was made with the U.S. side; to have a professional expert from Honeywell, the recorders manufactures; at the French Investigation Bureau in Paris to provide technical support needed.
It is worth mentioning that the Technical Investigation Committee follows international measures of aircraft accident investigations and is not affected by criminal investigation or administrative or political pressures; as it concerned mainly with technical investigations in order to reach the evidences and technical information to enhance civil aviation safety standards.
John Lethbridge; the vessel contracted by the Egyptian Government; continues retrieving the plane wreckage and locating victims' remains; whereas Egyptian and French forensic doctors onboard of the vessel, supervise the retrieving of remains in accordance with standard procedures.






 



Investigation Progress Report (15) by the Egyptian Aircraft Accident Investigation Committee

 

 

25/06/2016