تقرير رقم (1) الصادر عن لجنة التحقيق المصرية فى حادثة طائرة مصر للطيران

 


القاهرة في 21 مايو 2016

تم البدء فى إجراءات التحقيق فور الإبلاغ عن فقدان طائرة مصر للطيران القادمة من مطار شار ديجول رحلة رقم MS804 حيث قام فريق التحقيق على الفور بجمع المعلومات من مختلف المصادر كوثائق الطائرة ووثائق طاقمها ومراقبة الحركة الجوية والأنظمة الأخرى لإدارة البيانات بما فى ذلك نظام الAirman وهو نظام لتحليل بيانات الصيانة ونظام الACARS وهو نظام إتصالات وتقارير الطائرة.

وقد رافق المحققون المصريون رجال القوات البحرية المصرية فى عملية البحث عن الحطام بالبحر الأبيض المتوسط.

 ونحن الان بصدد البحث فى جميع المعلومات التى يتم جمعها ولكنه من المبكر جدا إصدار الاحكام أو الاعتماد فى القرار على مصدر وحيد للمعلومات مثل رسائل ال ACARS التى هى إشارات أو مؤشرات قد يكون لها أسباب مختلفة وبالتالى فهى تحتاج الى المزيد من التحليل كجزء من التحقيق الشامل.

ويشارك فى التحقيق العديد من المتخصصين الذين يمثلون سلطات التحقيق فى حوادث الطائرات للدول المشاركة، ويحكم إجراءات التحقيق قانون الطيران المدنى المصرى وتشريعات منظمه الطيران المدنى الايكاو (الملحق رقم 13 لإتفاقية شيكاجو 1944)

 


CAIRO - 21 May 2016

Investigation Progress Report (1) by the Egyptian Aircraft Accident Investigation Committee

 

We began the investigation into the loss of MS804, as soon as it was reported. The investigative team collected information from various sources, Aircraft documents, crew documents, Air traffic control and other data management systems, including the AIRMAN (Aircraft Maintenance and Analysis) and ACARS (Aircraft Communications And Reporting Systems).
Egyptian investigators are accompanying the Egyptian navy conducting the search operation in the Mediterranean Sea too.
 We are looking at all the information that is collected but it is far too early to make judgment or decision on single source of information such as the ACARS messages which are signals or indicators that may have different causes thus require further analysis, as part of the overall investigation.

The investigation process involves multiple technical specialists, representing many parties, multiple national agencies, and international governments. This process is governed by Egyptian Law and the International Civil Aviation Organization, Annex 13. .




 


21/05/2016