تقرير رقم(7)

الصادر عن لجنة التحقيق المصرية فى حادث طائرة مصر للطيران

 

 


القاهرة فى 13 يونية 2016

أشارت الصور الرادارية التى وردت إلى لجنة التحقيق من القوات المسلحة المصرية والخاصة بمسار الطائرة A320 قبل وقوع الحادث إلى حدوث إنحراف للطائرة يسارا عن مسارها وقيامها بالدوران يمينا لدورة كاملة متفقا مع ماجاء بصور الرادارات اليونانية والإنجليزية مع الأخذ فى الإعتبار بأنه لا يمكن الإعتماد على تلك المعلومات بمعزل عن السياق العام للتحقيق .

وطبقا للمعلومات الواردة من صانعى مكونات أجهزة مسجلات الطائرة فإنه من المتوقع إستمرار الإشارات الصادرة عن أجهزة مسجلات الطائرة حتى الرابع والعشرين من هذا الشهر.

هذا وقد وافقت لجنة التحقيق على الطلب الوارد من مجلس سلامة النقل الأمريكىNTSB لتعيين ممثل معتمد للإشتراك فى التحقيقات حيث أن الولايات المتحدة الأمريكية هى الدولة الصانعة للمحركات،وكذلك إنضمام أحد الخبراء المتخصصين من الشركة صانعة أجهزة مسجلات الطائرة.

وتجدر الاشارة الى أن كل من سفينة البحث La place وسفينة البحث وإلتقاط الحطام John Lethbridge تقومان بأعمالهما بمنطقة الحطام .

 



Cairo, 13th of June 2016

Investigation Progress Report (7) by the Egyptian Aircraft Accident Investigation Committee

 

 

The Egyptian Armed Forces Investigation Committee received Radar images of the A320 route before its crash; which identified that the aircraft swerved to the left  then turned right for a full circle. This comes in accordance with the British and Greek radar images; however investigation cannot count merely on such information.
Manufacturers of the flight data recorders stated that signals will continue to come out of the so-called black boxes till the 24th of June 2016.
The investigation committee has approved the request of the National Transportation Safety Board (NTSB) to assign one of its approved representatives to join the investigation team as the Unites States of America is the engine manufacturer; in addition to an expert of the flight recorders manufacturing company.
It is worth mentioning that search vessel “La Place” and the search and retrieval vessel “JOHN LETHBRIDGE”; are carrying out their mission at the wreckage designated area.

 








 


13/06/2016